Liefde

Als je een stukje schrijft zonder één enkel woord dan moet er iets aan de hand zijn. Zeker als dat op 1 januari gebeurt.

Virussen (zeker een stuk of twintig) waren oorzaak één dat ik niet verder kwam dan de aanmaak van een nieuw stukje. De plichtplegingen die horen bij een nieuw jaar waren oorzaak twee.

En op 2 januari kregen de virussen familiebezoek zodat ik in de loop van de avond met een bakje zelfgemaakte tonijnsalade op de bak neerplofte en een paar dekens over me heen sloeg.

Plotseling zie ik een mammoet, een luiaard en een sabeltandtijger over ijsvlaktes trekken.
Ik denk dat ik aan het hallucineren ben geslagen en neem een aspirientje in.
Maar hoe beroerder ik me ga voelen hoe meer zin ik in roken krijg.
Ziek worden en juist dan willen roken! Smachten naar een sigaret. Zo kennen we de oude junk Zwurrel weer.

Het hallucineren blijkt de animatiefilm “Ice Age 2: The Meltdown” te zijn.
Ik raak tijdens het kijken totaal in de ban van een mannelijke mammoet die op het eind van het spannende avontuur de liefde van zijn leven vind.
Samen met de mammoet van het andere geslacht loopt hij de aftiteling in.

“Je wordt echt ziek hè?”, vraagt mijn vrouw bezorgd als de film af is, “je ogen zijn helemaal rood geworden.”
Ik haalde stiiletjes mijn schouders op.
Die oogjes kunnen namelijk weer geheel op het conto van het stoppen met roken geschreven worden.
Ik had het al weer een paar dagen aan voelen komen. Diepe zuchten en af en toe weer van die flinke brokken in de keel.
Maar ja, om dan zomaar bij twee getekende mammoeten te gaan zitten grienen, is wel weer het uiterste.

Voorlopig zijn teken- en animatiefilms dus maar weer even taboe in huize Zwurrel.

10 gedachten over “Liefde

Voeg uw reactie toe

  1. Het is je gelukt Zwurrel, om in 2008 te stoppen. Je bent een kanjer!! Het is je stopjaar geworden. En uit alle hoeken en gaten kruipen gewoon nieuwe ervaringen te voorschijn in de komende tijd. Want er verandert meer als je stopt met roken. En wees er gewoon lekker benieuwd naar en ga het aan!! Het zal je rijker maken, vast en zeker. Ook als er een kredietcrisis blijft………..!!

  2. Hallo Zwurrel,Op de eerste plaats feliciteer ik je omdat je het nieuwe jaar rookvrij bent binnen gewandeld! Ten 2de wens ik je een gezond Nieuw jaar toe…Raar he, nu ik weet dat je een beetje ziek bent, maar ja, met een paar dagen is dit wel over…toch? Ik wens je in elk geval van harte beterschap!En nu…nu gaan we dòòr he?! Een rookvrije toekomst tegemoet!!!Je hebt dit jaar nog niet gerookt en…dat ga je het hele jaar niet doen, Oke? Ik wens je een goed weekend en groetjes…Valkjuh

  3. Aaaaaaaaaaah Zwuurel toch, wat scháttig!!Ik herken de brok in de keel en de tranende oogjes bij mooie danwel zielige verhalen.Maarja, ik ben een vrouw met zonder ballen, dus dan mag dat.Aan de andere kant, voor Zwurrelientje hoef jij je toch niet te schamen? Laat lopen man, het lucht zo heerlijk op!En als dat helpt om van de peuken af te blijven….nou én!!??!!Volhouden hoor, het is het echt allemaal waard!Liefs uit Ede

  4. Indrukwekkend relaas en zeer herkenbaar. Ik heb alles gelezen, was ik wel even zoet mee.Mijn complimenten voor je schrijfstijl, erg grappig en boeiend.Je voert een heftige strijd, misschien wordt het tijd wat achterover te leunen en te stoppen met het stoppen.Je bent over de 50 begreep ik, dan heb je toch ook wel lang genoeg gerookt. Als je nog een beetje leuk en gezond oud wilt worden heb je eigenlijk geen keuze meer toch?Ik ben nu 3 maanden gestopt, ook na talloze pogingen en ik werd er zo moe en down van om elke keer weer te stoppen. Dus dat doe ik niet meer.Het is klaar, het is leuk geweest.Groet,Greta. (Greta51 van het forum).

  5. Hoi Zwurrelke,ik begin me een beetje zorgen over je te maken…de laatste twee dagen heb je het weer moeilijk met niet roken, maar op zo’n manier dat ik de ‘voltooid verleden tijd Zwurrel’ meen te bespeuren…Hou alsjeblieft vol. Ik wil nog wel alsTUblieft zeggen ook.Groeten van een mede-mammoetChantal*

  6. Houd goede moed, Zwurrel. Natuurlijk mis je iets. Maar dat missen gaat voorbij, dat gaat over. Durf het toe te laten, geef het de tijd. Het stoopen met roken heeft iets van een rouwproces, vandaar dat gevoel van ‘ik mis iets’. Maar werkelijk rouwig om dat niet meer roken zal je na verloop van tijd echt niet meer zijn. Hooguit iets van een vage weemoed. Van ‘ach, dat deed ik vroeger’. Durf je het die tijd te geven, Zwurrel? Doe het, voor jezelf, je dierbaren en gewoon voor ’t leven.Veel sterkte van Jessy

Plaats een reactie

Maak een gratis website of blog op WordPress.com.

Omhoog ↑